Retur och reklamation
Vår returpolicy
Om du inte är nöjd med en mottagen produkt kan du returnera den på följande sätt:
Retur vid nyttjande av din ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
- Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss på [email protected]. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
- Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
- Du står för leverans (d.v.s. returfrakt i förekommande fall) och skick på varorna vid retur, produkterna bör därför lämnas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. Du kan antingen lämna varorna i postlådan på Norra Lundavägen 51 i Staffanstorp eller skicka dem med t.ex. Postnord. Glöm inte att skriva en lapp med ditt namn och telefonnummer och lägga i paketet.
- På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
Retur vid reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan de levereras till dig. Skulle en produkt ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
- Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
- Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
- Om vi inte lyckas åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
- Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
Återbetalning
Vårt mål är att hantera returen inom 7 arbetsdagar från att den mottagits på vårt lager. Summan återbetalas till dig, via Swish till samma telefonnummer som användes vid köpet, inom 30 dagar från att returen har hanterats.